تذکرات خانواده شهید تورجی زاده

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۲ ب.ظ

مدتی است درقاب بالای مزار شهید تورجی زاده بجای تصویر شهید تذکراتی از طرف خانواده شهید نقل شده که لازم دانستم جهت مشاهده عموم در پایگاه رسمی شهید قرار دهم.

حضرت کاظم(علیه السلام) فرمودند:

 هرکس قادر نباشد بر زیارت ما، پس زیارت کند صالحان از دوستان ما، تا برای او نوشته شود زیارت ما


تـــذکــــر:
1-مزار مؤمن محل استجابت دعاست، لکن برخی افراد اذکار و ختم ها و نذرهای(از خود درآورده) بر سر مزار انجام می دهند که جایز نمی باشد زیرا هر ختم و ذکری باید از معصوم(علیه السلام) نقل شده باشد.
2-از بکار بردن عنوان عامیانه درباره شهید، خود داری کنید. اموری مانند: باز شدن بخت ازدواج صرفاً از باب استجابت دعا بوده و اختصاص دادن آن به شهید مستندی ندارد.
3- با عنایت به کتاب یازهرا(سلام الله علیها) نیازی به خاطره گویی و روایت گری نیست، چنانچه خاطره ای آموزنده و یا أثری(نوار و...) از شهید دارید ما را مطلع فرموده تا در چاپ بعدی کتاب و یا مجموعه  مداحی گنجانده شود.

4-شهید در وصیتنامه تأکید داشته که از نام وی استفاده نشود؛ لکن برخی با جعل عنوان همرزم و یا فامیل اقدام به سوء استفاده از نام شهید می نمایند. این کار تخلف از وصیت مؤمن و جفای به اوست؛ لذا در صورت مشاهده مراجع انتظامی، مسئولین گلستان شهدا و خانواده را مطلع فرمایید.
5-حجاب کامل، مورد تأکید شهید بوده. و از حضور افرادی که مراعات نمی کنند بر سر مزار خود راضی نیست، تجمع زیاد و اختلاط با نامحرمان و نشستن طولانی بجای ثواب موجبات گناه را فراهم می کند.(مفاتیح الجنان: صادین عن سبیل الله می شوند!) به زیارت سایر شهدا مشرف شوید(زیرا هر گلی بویی دارد).
6-از برگزاری بزرگداشت، همایش، تکثیر آثار، ایجاد سایت و... بدون هماهنگی خود داری فرمائید.

خانــواده شهیــدمحمدرضا تورجی زاده